Nikmati Faedah dan Kebaikan ESP Shaklee


Asssalamualaikum dan selamat sejahtera semua.

Entri saya kali ni berkaitan dengan salah satu vitamin pujaan ramai yang sentiasa mendapat tempat di hati dan perhatian pelanggan dan pengguna tegar Shaklee. Ramai yang bertanya apakah itu ESP atau Energizing Soya Protein? Nama je kita dah tahu ESP ni bagus untuk tenaga. Apakah kebaikan ESP?


Nahhhh....banyak kan kegunaan ESP ni? So powerful!! Ramai yang dah jatuh cinta pandang pertama dengan ESP ni...sekali minum dah rasa kelainannya. 

Jom kita baca apa kebaikan ESP ni....

ESP adalah untuk SEMUA.

Pertama sekali, ESP adalah untuk semua. Bukan hanya untuk ibu menyusu atau wanita yang ingin cantik sahaja. Remaja boleh ambil, datuk nenek, mak ayah....cuma kanak-kanak sahaja yang tidak digalakkan. 1 canister tu mengandungi 850 gm dan boleh tahan penggunaannya selama 2 bulan. 

Kenapa ESP penting?

ESP adalah serbuk protein berkualiti tinggi  yang telah melalui kajian klinikal  yang paling banyak. Ia merupakan susu soya non-GMO yang baik untuk sistem tubuh badan. 25 % daripada tubuh badan manusia dibina daripada protein. 

Makanya , struktur dalam tubuh badan manusia dibina daripada susunan berikut.

SEL ----- TISU ---- ORGAN ---- SISTEM

Struktur badan kita terdiri daripada SEL. Kemudian sel-sel ini akan membentuk tisu-tisu. SEterusnya tisu-tisu ini akan membentuk organ dan akhir sekali, organ akan membentuk sistem . Oleh itu, badan kita SANGAT memerlukan PROTEIN.

Tahukan anda berapa banyak kuantiti protein yang kita perlukan? Memang benar kita dapat protein dari lauk pauk yang kita makan seperti ikan dan ayam. Tetapi memadaikah? So...apa kata kita tambah nilai protein dalam badan kita ini dengan mengambil ESP. Apa yang paling penting, ESP sentiasa SELAMAT, sentiasa BERKESAN dan   MESRA ALAM. 

Apa faedah ESP?

1-  Kekal muda.

Asid amino di dalam ESP membina otot manusia, kuku,rambut, darah, organ dan kulit. Pengambilan ESP juga dapat  mengekalkan kulit muda dan otot serta memastikan kita sentiasa bertenaga. 

2- Memulihkan fungsi prostat lelaki.

ESP mengandungi geneistein  dalam kacang soya yang telah membuktikan keupayaan untuk menghalang pertumbuhan dan mencegah sel kanser draipada merebak. Ia juga menjaga rahim dan ovari, kitaran haid dan prostat.

3- Kulit berseri, menarik dan anjal.

ESP merangsang dan memulihkan kedutan sebagai anti penuaan, mengembalikan keserasian kulit dan kelembutan otot serta mempercepatkan pemulihan luka dan menghilangkan parut.

4-  Pesakit kencing manis.

Mempunyai indexs glisemik yang rendah, emlambatkan penyerapan glukosa dalam darah dan mengawal paras glukosa.

5- Diet dan menurunkan berat badan.

Setiap wanta menginginkan badan yang cantik dan menawan. Dengan membancuh ESP dengan minuman kegemaran pada setiap pagi, akan memebrikan rasa kenyang yang lebih lama. So??bila dah kenyang, kita akan rasa kurang keinginan untuk makan. Seterusnya mesti akan menurunkan berat badan.

Cara minum ESP Shaklee

1- ESP boleh diminum sekali atau 2 kali sehari.
2- Bancuh 1 atau 2 sudu besar dengan inuman kegemaran kita.
ESP + Milo.
ESP + Twister Oren
ESP + Ribena
ESP + Susu Anlene
ESP + Horlicks
ESP + Mealshake/Performance Drinks/ Cinch Shake

Tips ESP
* Jangan bancuh dengan air panas, air kafein atau air berkarbonat sebab boleh menghapuskan nutrisis iaitu protein yang sedia ada dalam ESP.
* Jangan ambil lebih dari 3 sudu sehari kerana ia boleh membebankan ginjal.
*Gunakan tumbler atau shaker untuk menggoncang bancuhan ESP untuk mudah larut.

Kini...tibalah masa untuk anda mencuba ESP!!!





 
Anda boleh hubungi saya untuk konsultansi percuma.

FB: Norazila Azar
Vitamin3H
Pm/whatsapp/sms/call : 0136744646
SID : 890362
COD area Jalan Klang Lama/ Bangsar/Brickfields/Taman Seri Sentosa

Salam sihat dengan vitamin3H
 


 




 


 

No comments:

Post a Comment